"Våre tanker går til" hjelper ikke de som skal dø

De innøvde medynks fraser og tyngre blomsterkasser kommer aldri til å hindre et terrorangrep i Norge.  Bør vi kreve at våre folkevalgte iverksetter nye terror-tiltak som tar jævelskapen enda hardere ved roten?

Stortingets ansvar
Stortingspolitikernes aller viktigste oppgave er å ivareta vår sikkerhet å sørge for et fritt Norge. Det er derfor de folkevalgte bevilger milliarder av kroner til forsvar og politi, som igjen skal skape trygghet for deg og dine.
Hvis et 17. mai tog blir lemlestet av terrorister eller en sinnssyk gjerningsmann går berserk med våpen mot et offentlig arrangement, er det til syvende og sist de folkevalgtes terrorpolitikk som har skylden for at det grusomme kunne skje. Det er kanskje urettferdig å skrive det, men Storting og regjering bærer alltid et direkte ansvar for slike hendelser, selv om makten har en tendens til å ville forklare seg bort.

Noen ganger sier tall mer enn tusen ord:

1) I Europa har terrorister siden 2001 snart tatt livet av 1000 personer og mer enn 5000 mennesker er skadet.

2) Et søk i en database som inneholder alt det norsk presse har skrevet de ti siste årene viser at pressen har omtalt "tiltak mot terror" 675 ganger. Mesteparten de første årene etter ABB-saken.

3) I samme database fremgår det at pressen de ti siste årene har publisert uttrykket "våre tanker går til" 12.315 ganger og "mine tanker går til" 5617 ganger.

Disse tallene er selvfølgelig heftet med all verdens usikkerhet, men de gir en grunn til å spørre om dagens Norge med alle sine regler er tilpasset et Europa som har tusenvis av indre fiender.

Blomsterkasser i Bergen
I Bergen skal snart hundretusenvis av mennesker følge det store arrangementet sykkel-VM. Folkefesten er for lengst definert som et terrormål, og både byråd og politi er smertelig klar over at Bergen ikke kan verne seg mot potensielle terrorister.
I følge Klassekampen er det satt inn flere hundre ekstra polititjenestepersoner, og på Bergen lufthavn blir det ekstra kontroller. Det blir også økt kameraovervåking i Bergen sentrum, med bilder som går rett inn til politiet, ekstraordinære restriksjoner i luftrommet og det settes ut tunge blomsterkasser for å hindre et bil-angrep.

- Er det vurdert å stenge Torgallmenningen for bil generelt? spør Klassekampen Morten Ørn som er leder for de operative tjenester.

- Når det er store arrangement, stenger vi av, men det er så mange butikker og virksomheter som er avhengig av varetransport. Det handler om å balansere dagliglivets krav til fri bevegelse med sikkerhet. Vi kan ikke stenge en heil by. Vi kan ikke garantere for at noe ikke kan skje i en by. Da blir det utålelige forhold, da vil en ikke kunne bevege seg i byen. Da vil terroristene lykkes, sier Ørn.

Åpenhet
Jeg vet det er høyst ukorrekt å ta opp noe jeg vet stadig flere snakker om på sosiale medier og rundt kjøkkenbordene. Men, et hvert tema som surrer i det offentlige rom fortjener å bli snakket høyt om, for om ikke annet å lære og for å forstå.
Den britiske statsminister Theresa May offentliggjorde nylig en liste over personer og organisasjoner som hun mener utgjør en stor terrorfare. Begrunnelsen for dette tiltaket var at offentliggjøringen ville beskytte verden mot terrorangrep. Erna Solberg har sikkert en tilsvarende liste, men hvem og hva som står på den er ikke kjent. Kanskje Solberg snarest følge opp sin engelske kollega?

Udemokratisk tanke
For flere og flere oppleves det som en motsetning at personer som myndighetene selv har ført opp på en terrorliste får bevege seg fritt i samfunnet. Selvfølgelig blir disse personene overvåket av politiet, men politiet kan ikke drive overvåking 24 timer i døgnet. Og når det for en terrorist kun handler om å skaffe seg et kjøretøy, trenger neppe terroraksjonen lang og innviklet planlegging.
Erfaringer fra de siste terrorangrepene i Europa viser at gjerningsmenn var kjent for myndighetene fra før, men de klarte likevel å bringe død og fordervelse mot uskyldige barn og voksne. For mange tror jeg dette er vanskelig å forstå, derfor observerer jeg at stadig flere lufter den udemokratiske tanke om at definerte personer på en terrorliste kanskje bør tas ut av det norske samfunn for å virkelig komme til bunns i personenes potensielle terrorvilje.

Tungt å leve med
Uansett, dagens myndigheter bør etablere tiltak som virker bedre og som effektivt tar det onde hardere ved roten. Det er som nevnt regjeringen og Stortingets viktigste ansvar å definere hvilke tiltak dette skal være.
Det er opplagt at Erna Solberg twittermelding "Mine tanker går til alle de som er rammet" etter at døden besøkte Barcelona ikke hjelper mot terror. Og jeg er neppe den eneste som synes det blir vanskeligere og vanskeligere å leve med tanken på at vi risikerer å bli meiet ned, når som helst og hvor som helst.

Om noen uker er det valg. Jeg tror det hadde gjort godt for velgerne om partiene inntok en aktiv posisjon og satte anti-terror tydelig på dagsorden. Og da tenker jeg ikke på medfølelsens kunst, jeg etterlyser partienes terrorpolitikk presenter i praksis før jeg legger min stemmeseddel i valgurnen.


PSTs vurdering av hvem vi må frykte mest
Sikrer vi hovedgatene, øker muligheten for at terroristene gjør feil
Norsk politi setter liv i fare når polititjenestemenn ikke bærer våpen​
Hareide (KrF) på glid om bevæpning av politiet

DEL GJERNE PÅ FB

 

117 kommentarer

Per

19.08.2017 kl.14:31

Du har så rett. Hvor lenge skal det rygges? Varme tanker i etterkant hjelper ingen.

Tor

19.08.2017 kl.14:36

Etter bomben i Manchester så kom det en tweet.

"People are still picking bits and peaces from dead people out of their hair, yet the focus of the PC is about islamophobia."

Adresser elefanten i rommet og gjør tiltakene der. Strømmen av mennesker fra disse landene bør bli 0.

Markus

19.08.2017 kl.14:37

Den eneste måten å slippe unna terror er å emigrere fra europa, det har iallefall jeg gjort

Europa er i ferd med å ta livet av seg selv :/

Kyrre

19.08.2017 kl.14:38

Dette er kjernen i problematikken! Vi må stå opp og kalle en spade nettopp for en spade. Muslimene må ikke få ta del i et samfunn som ønsker kjærlighet og glede, som elsker kvinner og som fremhever det gode før de er villige til å kaste den her eventyrboken som ble skrevet av en barnemisbruker for noen hundre år siden.Faktum er at vestens andreklassinger har mer kunnskap om realitetene enn en 40 år gammel muslim!

Kyrre

19.08.2017 kl.14:51

Problemet er jo som alltid...nå går det noen uker så er drapene glemt og politikerne snakker om roser og kjærlighet...og vi betaler videre for galskapen og snakker varmt om muslimer og andre som nyter av det kjærlighet har bygd opp...Selve norsken som er 90 kastes ut av sitt hus i sin siste tid mens skattekronene sørger for at terror får grobunn.....vi må stå frem og bruke stemmeseddelen nå en gang for alle. men hva skal vi stemme? problemet er jo at selv frp nå har blitt så regjeringskåte at makt betyr mer enn mening. bare tanken på dagens regjering gjør meg kvalm...siv sitter og bukker og neier for saker som ligger partiets grunntanker milevis avgårde...vi snakker om å selge sin sjel da det er viktigere å sitte å bestemme..hva med krf? de sitter kun for makten og bibelen er kastet og brent...viktigst av alt er såkalt makt...langt viktigere en budskapet i bibelen...bare de kommer på tv så er alt bra....

Espen

19.08.2017 kl.14:54

Nå er det vel et faktum at PK'erne først ser hvem som skriver hva. Er det ikke en av deres meningsfeller blir det avfeid som rasisme og reinspikka løgn - inntil de selv blir rammet. Men de blir jo beroliget med at sjansen for selv å bli rammet er mikroskopisk.

Arve S. Nilsen

19.08.2017 kl.14:56

Nordmenn må våkne! Arbeiderpartiet er den store trusselen, muslimene flokker seg om dette partiet som kommer til å bli Norges undergang.

Bjørnen

19.08.2017 kl.15:02

La oss heller sende ut /returnere en for mye enn en forlite, og er myndighetene i tvil så send vedkommende ut hvis han ikke kan dokumentere at tvilen ikke er tilstede.

Videre bør de såkalte ureturnerbare få si egen øy så vi vet hvor vi har de, de skal ikke få lov til å sprade rundt slik som Mulla Krekar.

19.08.2017 kl.15:03

Terroren er et resultat av en villet politikk. Mange har kjempet hardt og nådeløst mot kritikere,for å få det slik vi har det idag.

Dermed er det slik at de største fiendene av landet, sitter på Stortinget. Og der sitter de, i år etter år, og vedtar politikk som fører landet rett i avgrunnen.

andres

19.08.2017 kl.15:06

Islam blir verdens undergang...

Sjonkel LOLF

19.08.2017 kl.15:18

Islamistene ønsker å få til en krig mellom muslimer og etniske europere. Det vil de sikkert klare iløpet av en tiårs tid. Det imidlertid en krig de garantert vil tape, etter millioner drepte etniske europere og muslimer.

19.08.2017 kl.15:21

"Vi kan ikke stenge en heil by. Vi kan ikke garantere for at noe ikke kan skje i en by. Da blir det utålelige forhold, da vil en ikke kunne bevege seg i byen. Da vil terroristene lykkes, sier Ørn."

Jeg vet ikke hvor den operative tjenesteleder i Bergen, Ørn,

har denne merkelige filosofien fra, at jo mer man sikrer en by mot terror, jo mer vil terroristene seire. Altså innrømmer da Ørn at vi er i krig mot muslimene, altså en forsvarskrig, siden det er muslimene som har erklært den mot alle ikke-muslimer. Et forbud mot at muslimer kan bevege seg på offentlige steder kunne være en god begynnelse til å stanse de verste terroristene som daglig angriper oss. Det neste følger da naturlig med utvisning i hopetall slik at det blir overkommelig for politiet å gjøre jobben sin å beskytte borgerne mot den resterende mengden, i stedet for å stryke muslimer oppover og nedover

ryggene, som var de kamerater! Men tryggest er det selvsagt å drive med forebyggende jobbing, ingen muslimer inn, flest mulig tilbake så fort transporten kan bevege seg!

Kyrre

19.08.2017 kl.15:21

Heldigvis så vil det gode vinne og islam vil drukne i sitt eget blod...!De er godt i gang! Muslimenes fremgang er stoppet for lenge siden! Koranen er en bok man kan lese som en vits og man kan le og skratte. Det blir enda bedre (søk på youtube) når vi ser video av imaner (eller hva de kalles) som fornekter at verden er rund. Utrolig fascinerende å se disse skapningene i fullt alvor! Som han sa: men tror det ikke før man får se det. Tyrkia har nå gått ut med nye lærerbøker i barneskolen som fornekter naturens utvikling! Makan!

Audvin Linde

19.08.2017 kl.15:25

9.08.2017 kl.15:21

"Vi kan ikke stenge en heil by. Vi kan ikke garantere for at noe ikke kan skje i en by. Da blir det utålelige forhold, da vil en ikke kunne bevege seg i byen. Da vil terroristene lykkes, sier Ørn."

Jeg vet ikke hvor den operative tjenesteleder i Bergen, Ørn,

har denne merkelige filosofien fra, at jo mer man sikrer en by mot terror, jo mer vil terroristene seire. Altså innrømmer da Ørn at vi er i krig mot muslimene, altså en forsvarskrig, siden det er muslimene som har erklært den mot alle ikke-muslimer. Et forbud mot at muslimer kan bevege seg på offentlige steder kunne være en god begynnelse til å stanse de verste terroristene som daglig angriper oss. Det neste følger da naturlig med utvisning i hopetall slik at det blir overkommelig for politiet å gjøre jobben sin å beskytte borgerne mot den resterende mengden, i stedet for å stryke muslimer oppover og nedover

ryggene, som var de kamerater! Men tryggest er det selvsagt å drive med forebyggende jobbing, ingen muslimer inn, flest mulig tilbake så fort transporten kan bevege seg!

Analoggy

19.08.2017 kl.15:30

Enig med Bjørnen,,, for mange år siden så jeg at Tamsøya i Porsangerfjorden er egnet til å tvangsflytte uønska skabb ...

Didrik Plehn

19.08.2017 kl.15:32

Ja, det bør iverksettes strengere tiltak med innvandringen til Europa fra land og regioner som ikke deler vår kultur, levesett eller verdigrunnlag. Dernest bør de ansvarlige og unnfallende individene som er ansvarlig for vår tids største sosiale eksperiment stilles til ansvar. Grensen for hva vi tolerer er forlengst passert. Hvis ikke våre myndigheter er sitt ansvar bevisst bør borgerne vise at realpolitikk fortsatt er effektivt, og ordne opp der myndigheten svikter.

Karl Johan

19.08.2017 kl.15:32

Jeg ønsker at det ble gjort tiltak på Karl Johan og sidegatene.

Hydrauliske sylindre på diameter ca. 30cm, som kommer opp av bakken. Flere på rad bortover.

Bør være så høye at man ikke snubler i dem.

Og bør merkes godt.

Felle inn en selvlysende plastring eller noe.

Og de senkes på forespørsel, når varebil med adgangskort, og f.eks mobilkode. evt. App

Kanskje. begge deler samtidig. Datastyrt.

Disse er hindrene er konstant oppe, og bør kanskje ha en avstand på 60-100 meter, før det samme hindrene er der på nytt. Og ny adgangskontroll for varelevering.

Tungvint, men ganske sikkert i forhold til i dag.

Bør egentlig være slik i alle større byer i Norge.

Karl Johan er ikke det eneste målet, slike kan se seg ut.

Kan standardiseres og utvikles.

Kanskje lage mange sylindre i ett.

Og graves ned som en komplett enhet, med 5-7 sylindre på rad.

Har noe tilsvarende på en privat bolig i utlandet.

Dette kan selges til byer i Norge, og utlandet.

Det er tydelig at det er et marked for dette i fremtiden.

Vi kan alle takke de, som har sørget for at det har blitt slik.

Med sitt valg i stemmeurnene.

Både når det gjelder Storting og kommunal valg.

Innovasjon Norge stiller opp med midler rundt dette.

Olaus Trøgheim

19.08.2017 kl.15:35

I Oslo har politikerne sikret seg selv overalt. Vanlige folk ikke. Siden de mener det er viktig og fungerende for seg selv burde det være viktig for oss vanlige også. Er du på terrorliste; internering og deportering neste. Hvor naive skal vi være.

Karl Johan

19.08.2017 kl.15:42

Skrivefeil:

Har sett noe tilsvarende på en privat bolig i utlandet.

Mullattatt

19.08.2017 kl.15:45

RASISTER ALLE NORDMANN!

Reidun Klock Tjervåg

19.08.2017 kl.15:46

Alle veit kva ideologi som er årsak til terroren. Likevel kjempar alle parti med unntak av FRP for å importere fleire berarar av denne ideologien til Noreg, dei fleste kamuflerte som flyktningar.

Stine

19.08.2017 kl.15:48

Oooooog Sissener fortsetter å dele ut redpills!

Karl Johan

19.08.2017 kl.15:50

Offshore industrien på Vestlandet trenger nye oppdrag.

Kompetansen er der allerede.

Utvikle sikkerhetstiltak til byer og tettsteder.

GJØR OPP FOR DERE !!!

19.08.2017 kl.15:56

KARMA IS A BITCH!!!!!!!!!!!!!!!!!

ISNT IT EUROPE?!?!?

19.08.2017 kl.16:01

I Sør-Afrika så klager beboere, når det kommer folk fra nabolandene.

Som gjerne tar jobber til en lavere pris enn de selv gjør.

Tar over markeder, priser ut de lokale innbyggerne.

At de opprinnelige beboere, klager over dette.

Og prøver å få stoppet det.

Er en helt naturlig reaksjon.

Hvilken definisjon får de opprinnelige innbyggerne i

dette tilfellet?

Hvilket kort blir dratt frem her?

Jarle

19.08.2017 kl.16:05

En veldig flott skrevet sak fra sissner.

Men er forbauset over alle svar om mulige tiltak. Som går på fysiske endringer/stengsler/gjerder/barikader etc.

Om løsningen er at "VI" skal endre vårt levesett på bakgrunn av disse Vantro djevlene, Som sprer seg som rotter i samfunnet. Da har vi virkelig tapt da!

Vi må ikke la oss skremme men leve som før!!! Typisk politiker vås fra ende til annen.

kris

19.08.2017 kl.16:14

Vi må be for ofrene!!! LOL.

De er vel de samme personene som vil be for ofrene som kjemper aller mest for å importere flest mulig av denne søppelgjengen.

Og i valgkampen er det sykkelveier og fraværsgrenser som er det viktigste!

Og så lures det på hvorfor folk ikke stemmer.

Det er bare en person som tar dette opp og det er Listhaug.

For min egen del trumfer dette alt så stemmen min går til henne.

Kan lese hva tidligere statssekretær i Utenriksdepartementet og professor i statsvitenskap, Janne Haaland Matlary sier;

"Men den første menneskerett er retten til liv. Har man ikke fysisk sikkerhet for eget liv, har man ingen andre rettigheter. Og et lands regjering skal først og fremst sikre sine egne borgeres rett til liv.

Nå må Europas regjeringer konsentrere seg om å sikre sine egne borgere og sine samfunn med alle midler. Dette er en unntakstilstand som vil vare en god stund, og vi må regne med flere angrep. Nasjonal og vestlig solidaritet og motstandskraft blir vesentlig fremover.

Europa må skaffe seg kontroll over hvem som er på territoriet ? åpne grenser og migrasjon må vike"

https://www.dn.no/meninger/2015/11/17/2142/Globalt/tiden-over-for-pne-grenser

Og

"Vi kan ikke være forpliktet til å ødelegge vårt eget samfunn

? Vi risikerer at motsetningene mellom flyktninger og migranter på den ene siden og lokalbefolkningen på den andre, går helt skjevt og eskalerer, sier Dansk Flygtningehjælps generalsekretær Andreas Kamm"

https://www.aftenposten.no/verden/i/jXEz/Dansk-flyktningehjelp---Vi-kan-ikke-vare-forpliktet-til-a-odelegge-vart-eget-samfunn

bjørn bråthen

19.08.2017 kl.16:14

Slutt å gå rundt grøten, stopp all innvandring fra muslimske land. Hold Støre/AP unna makta ved høstens valg og stem FRP.

Kyrre

19.08.2017 kl.16:18

Barn som fødes muslimer har dessverre aldri muligheten til å oppnå fornuftige og logiske tanker. De vill aldri kunne bli integrert i en oppegående sivilisasjon. Skal de få det til må de fornekte koranen og hele eventyrhistoriens innehold fra ende til slutt. De har dessverre ingen plass i samfunnet slik vi kjenner vårt samfunn. Det er jo derfor de myrder barn,kvinner og andre uskyldige. De kommer til kort i alle samfunnslag. Har intet liv. Små skapninger som kun kan fortelle hvem de er når de gjør galskapens handlinger. Små skapninger som ikke har noe å fare med dessverre. Så små at de via skattekronene våre ikke finner livets gleder annet enn å drepe de som de misunner og som lever lykkelige. De tror på døden og alle jomfruene de kommer ti å få. De har ikke en gang kunnskapen om at en jomfru befinner seg lang fra en rutinert kvinne.

Halvard

19.08.2017 kl.16:43

Den politiske korrekthet er intet annet enn en politisk feighet og ansvarsfraskrivelse. Diplomatiske ord som intet hjelper.

Politikere som prøver å kalle en spade for en spade blir sablet ned av de venstresiden og deres lakeier av feige journalister.

Dette kommer bare til å eskalere.

Børge Brendes retorikk forandrer ingenting.

Halvard

19.08.2017 kl.16:48

Håper forøvrig mange nordmenn fikk med seg i TV2 sitt valgprogram, Underhuset, at 80 prosent av våre nye landsmenn stemmer AP.

Vil også minne om Støres støtte til Hamas, og hans behandling av Selbekk under karikatursaken.

I respekt for den norske arbeidsmann burde AP snarest skifte navn. Det er intet ARBEIDERPARTI.

KRF burde gjøre det samme.

kris

19.08.2017 kl.16:50

Kan minne om denne fra 2003..

"Kommunalminister Erna Solberg (H) ønsker seg et muslimsk shariaråd i Norge, etter idé fra statssekretær Kristin Ørmen Johnsen fra Drammen."

https://www.dt.no/nyheter/solberg-ber-om-shariarad/s/2-2.1748-1.3110543

Så Listhaug har helt rett i at Solberg sleiker muslimene, det startet hun med tidlig i karrieren.

Håvard

19.08.2017 kl.16:52

Nei, vi kan ikke sette inn noen tiltak mot terror, fordi da er vi rasister...

Geir Christensen

19.08.2017 kl.16:53

Mener det bør innføres felles straff ffor familien. Når foreldrene ikke klarer/vil oppdra barna etter Norske normer bør de vises ut!

kris

19.08.2017 kl.16:53

Og den samme Ørmen Johnsen:

" ? Norge er helt avhengig av innvandring,? Vi må se på migrasjon som noe positivt. Det har vi ikke vært flinke nok til, sier Stortingets representant i Europarådets parlamentarikerforsamling, Kristin Ørmen Johnsen (H)."

Einar.

19.08.2017 kl.17:00

J?vla rasist.

Halvard

19.08.2017 kl.17:02

Til kris 16.53

Det er forskjell på flyktning/asylinnvandring og arbeidsinnvandring.

JennyO

19.08.2017 kl.17:08

Ja. Mye kan og bør gjøres med folk vi mistenker kan utføre terrorhandlinger.

Men vi har dette med "bevis" som et absolutt krav i norsk rettsvesen. Og argumentet ER at det er bedre at 10 skyldige går fri enn at 1 uskyldig blir tatt. Og terroristene spekulerer VILT i rekruttering av folks om har blitt mistenkeliggjort uten å ha gjort noe galt; "Se de er slemme mot uskyldige muslimer, la oss ta dem".

Så vi må finne løsninger som TAR dem som gjør noe galt, og som HINDRER dem som kunne tenke seg å gjøre noe galt i å gjøre det.

Samtidig som vi må sørge for at de som VIL integreres BLIR integrert.

Det ER et tankekors at vi her i Norge stadig er vettskremte for muslimer, når den eneste som har utført terrorhandling på norsk jord er en nordmann med nasjonalistiske sympatier!

Ove

19.08.2017 kl.17:21

Det beste tiltaket er å forby islam i Europa og sende alle muslimer tilbake der de har sine røtter.

Harry

19.08.2017 kl.17:30

Jeg syns at terrorfaren er betydelig overdreven i Norge, dermed lar vi terroristene vinne uten at de har gjort noe som helst, vi blir redde. Hvorfor blir vi redde? Vi vet at sansynligheten for å bli drepr eller skadet i trafikken er mange ganger større enn faren for at det skjer grunnet en terrorhandling, faktisk vil jeg hevde at kjøkkengulvet er farlige enn muslimske terroriater. Mitt råd er , slapp av og lev som du ønsker og gjør mot andre som du ønsker de skal gjøre mot deg.

Skeptisk

19.08.2017 kl.17:35

Politikere har med viten og vilje utført dette terrortiltaket mot egen befolkning. Islam er bare ett av flere egnede redskap for å kjøre samfunnet inn i ett "1984"-samfunn, med total-overvåkning og tap av ytringsfrihet. At "innvandrere" er stemmekveg for de samme er ett bonus.

Godt valg!!

Flyttet

19.08.2017 kl.17:36

Her sitter H og Frp og kaster stein i glasshuset sitt...

Hvem har hentet opp snart 40000 flyktninger til Europa?

Jo H og Frp som på nytt har sendt ned et stort flott skip som plukker opp folk og frakter de til Europa og dumper de der.

De er skyldt i dette som hender i Europa..

Ove Eikeland

19.08.2017 kl.17:36

God artikkel av Sissener. Etter det man kan observere av politikernes oppførsel og fremtidsplaner så er de stort sett fornøyd med den fremmedkulturelle innvandringen selv om hvert individ koster mellom 6 og 11 mil. i livs løp sammenheng. I tillegg kommer terroren selvsagt som neppe er et pluss heller? Allikevel er dette en sterkt bevaringsverdig gruppe for hele det politiske miljøet selv om alle kan se at de ikke hører hjemme her. Hva er den egentlige årsaken? Hva ligger under som de ikke sier? Vi vet fra historien og ikke minst fra Fridtjof Nansens erfaringer etter 1. verdenskrig at mono kulturelle og mono etniske stater må etableres hvis stabilitet skal oppnåes. Dette vet vi og alle historikere vet det spesielt godt! I tillegg kommer at fredelig sameksistens med islam ikke har vært mulig de siste 1400 år. Dette kunne jeg si mye om, om mange land, men det fører for langt. Så hvem tror at våre politikere er kortsiktige dårer og hvem tror de gjorde det med vilje? Stortingsmelding 74 fra 1979 tyder på at det hele var planlagt og at de negative bivirkningene var kjent. Det er jo også litt usannsynlig at hvis Oslo importerer Midtøsten at Oslo ikke blir som Midtøsten.

jan goberg

19.08.2017 kl.17:37

det eneste som hjelper er aa skyte dem rett ned som i spania,da blir de stadig ferre

John

19.08.2017 kl.17:40

Slutt å gi pass til de vantro (muslimer). Gi alle midlertidig opphold. Når det er fred i deres eget land, bør de sendes hjem!

19.08.2017 kl.17:41

Politikken er forunderlig....Se til våre naboland. Sverige er i ferd med å grave sin egen grav. Nå er det så ille der borte at et vennepar vi har flytter til Norge i håp om at vi ikke får samme tilstander her...Poenget er at AP nå også vil grave sin egen grav om de ikke er tydelige på invandringsutfordringen. Men så er det dette med maktkåthet igjen da...så lenge de får inn en haug med muslimer som stemmer på de lar de landet gå til grunne. Makten er alt, de skiter i alt bare de får stemmer. Sånn er det dessverre med øvrige partier også. De selger glatt sin egen mor...Og så spør vi oss hvorfor ytterliggående partier vokser...dumheten råder...

Gabor

19.08.2017 kl.17:42

Sant som det er sagt, at våre tanker går til de etterlatte er jo pent, men også et tegn på at vi har tapt fordi vi ikke kunne forhindre resultatet av terrorismen! Verste terrorismen er jo i muslimske land og nå i siste årene har den kommet til oss! Hjelper vel ikke å flytte ut i verden. Gjennomgående så er det muslimer her i Europa som skal hevne seg på våre samfunn. Samtidig som de nyter vår frihet i det ene øyeblikket så skal de liksom ha slutt på den friheten allikevel. Politiet har de på radaren i de fleste tilfelle, men de får gjort ugjerningene sine allikevel.

Blir situasjonen bedre om vi slipper inn flere fremmedkulturelle som ikke finner seg til rette her i Europa og Norge? Tvilsomt! Blir situasjonen bedre om vi slipper inn færre, også tvilsomt. Vi får være flinkere til å melde fra når noen blir vel radikale, så får vi håpe at rette instans følger opp saken. Mer kan vi vel ikke gjøre.

Når politikerne og media har rota det skikkelig til så må forsvaret og politiet gripe inn i arnestedet til terrorismen og prøve å roe det litt ned slik at folk kan få et normalt liv igjen. Hjemme best som det heter!

Sala

19.08.2017 kl.17:50

Hadde jeg vært statsminister i perioden 1980-2017 så hadde jeg innført en regel som sier at dersom man har muslimsk passport så er det retur prompte med eller uten Dublin-avtalen. Da hadde ikke Bergen, Oslo, Trondheim eller Tromsø behøvd å tenke på terror i det hele tatt. Et annet problem er jo at når en politiker står frem i beste sendetid på nasjonalt fjernsyn og sier at "terroren banker på vår dør (Siv Jensen, Frp)" og det 20 sekunder gjentas "terroren banker på vår dør (Jonas Gahr Støre, Ap) så kan dette bety forskjellige ting alt etter som man er en politisk fremtredende figur (Jette Christensen, Ap) eller det norske folk (du og jeg). For jeg forstår i hvert fall ikke hva som er forskjellen. Men hvis det er en foskjell så har politikerne et problem, å få velgerne til å forstå forskjellen i det debatten pågår. Takk.

Ola N

19.08.2017 kl.17:54

Hørte at det er flere titalls hjemvendte Syria-farere (krigere) i Norge. Det skal være personer med kamperfaring og de må etter mitt skjønn utgjøre en trussel mot oss vanlige som tror at vi ferdes trykt når vi beveger oss ute i det offentlige rom. Er dette virkelig tilfelle (at det er titalls hjemvendte) så må jeg nesten spørre hvorfor de ikke bures inne - eventuelt påsettes elektronisk sporing slik at det er kontroll på de. Vi kan ikke ha det slik at vi føler oss utrygge i hverdagen. Nå skjer det så mye rundt i Europa hva gjelder terror at nok er nok. Resultatet er at det ligger døde og lemlestede mennesker alle steder. Nå må det annen lut til enn at vi syr puter under armene på disse menneskene. Det må være nok med tåkeprat og flere politikere som snakker i klartekst og kaller en spade for en spade. De med klar tale står det respekt av.

Rog

19.08.2017 kl.18:07

Krigen er igang, dessverre er det bare

1 lag på banen ..vårt lags ledelse har stukket hodet i sanden og nekter å komme opp av den og aner ellers ikke hva de skal gjøre for å stoppe horden av "ensomme ulver" ..dette kan aldri gå bra og europa steamer rett mot krig og kaos......

TK

19.08.2017 kl.18:20

Enig! Og Ap er ihvertfall ikke partiet som vil kalle en spade for spade når der kommer til de aktuelle utfordringene i samfunnet som bidrar til terrorvirksomhet. Et hint: det er ikke høyreekstremister.

Erik

19.08.2017 kl.18:20

Har folk glemt helt bort at de selv har valgt problemet? Ikke skyld på alle andre, det er dere som legger stemmene i urnene, og dette er hva dere har bedt om.

Mange som visste noe om de som ble sluppet inn har i mange år forsøkt å fortelle hva som vil skje og blitt brunbeiset og kastet egg på.

Så istedenfor å prøve å hjelpe folk der de bor - for der å oppdage det dere nå må oppdage på hjemmebane - så har dere valgt en løsning dere får stå for. Slutt å syt, og begynn heller å bruk fornuften 11.09.

kris

19.08.2017 kl.18:21

Hvorfor er det så lite terror i gamle "øsblokk-stater", Polen,Ungarn, Baltikum osv. Noen som har tenkt på det?

Har de siste to årene feriert i Polen, og det kommer jeg til å forsette med. Trygt og bra!

Hallgeir

19.08.2017 kl.18:23

Nå må imamene komme på plass og nekte å begrave de som utfører terror.

Foreldre/ familiene til terroristene må stå til ansvar, ved utvisning eller deportasjon.

Det må få konsekvenser for familiene til terrosistene, da tenker terroristen seg kanskje om en gang til før han utfører terror.

Berit

19.08.2017 kl.18:48

Stem demokratene ved neste valg. Et parti som ikke ønsker innvandring fra muslimske land.

Engamann

19.08.2017 kl.18:48

Nordmenn har blitt feige og grådige. Hvor ble det av 'mot brystet, vett i panne'?

Jaujau

19.08.2017 kl.18:55

Jeg må innrømme at jeg har sunket så dypt at jeg godtet meg litt da jeg leste at det var en politiKVINNE som skjøt fire av terroristene i Spania. Da kommer de ikke til sitt paradis :) IS , f.eks., er livredde for kvinnelige snikskyttere i Syria.

Sååå, kom igjen, kvinner!

kris

19.08.2017 kl.19:01

Erna og Siv fortsetter fergetrafikken over Middelhavet.

Kan jo starte med å stanse den galskapen.

"Siden våren 2015 har Siem Pilot deltatt i operasjon Triton i det sentrale Middelhavet, og har "reddet" tusenvis av mennesker som har forsøkt å krysse Middelhavet. Siem Pilot har hatt et mannskap fra rederiet, Forsvaret og politiet.

Nå skal Olympic Commander ta over. Avtalen mellom rederiet og Justis- og beredskapsdepartementet ble signert fredag. .

Det er estimert at kostnaden for å drifte skipet ligger på ca. 160.000 kroner per dag. Norske myndigheter betaler rundt 18 millioner kroner for en 6 måneders leieperiode. Om denne prisen økes med det nye skipet er ikke klart."

Senker sine båter i håp om å bli reddet

Det har kommet kritiske røster om at bruken av slike redningsskip utnyttes av menneskesmuglere og kriminelle nettverk som sender ut flyktninger i svært dårlige fartøy, da man regner med eller håper at skip som Siem Pilot skal komme dem til unnsetning.

"Det har forekommet at migrantene har sunket sine fartøy da de har oppdaget et større skip"

Didrik Plehn

19.08.2017 kl.19:36

Nei, vi skal ikke sikre oss vi skal redusere trusselen ved å fjerne problemet!

Reinert Skolmen

19.08.2017 kl.19:39

Hvor er de blodrøde feminister? Hvor er sosialistene? Hvor er alle som har klappet for utviklingen av Europa blitt av?

Når mennesker blir meid ned med bil, knivstukket, beskutt eller sprengt - er det helt stille fra blodrøde feminister med krav om tiltak. Krav om endring fra sosialister rettet mot islam, moskeer eller deres ideologi? Selvsagt ikke!

Når man har hatt et par hundre overfallsvoldtekter - utført av menn de har klappet inn? Når listen over etniske offer har vokst seg så stor og mektig - enten det er ran, overfall, overfallsvoldtekter eller drap - ville jo en innrømmelse av feilaktig tankegods og politikk vært et knefall. Et knefall som ville understreket at alt de har kjempet for, er forvitret og blitt helt feil.

Likhaugen med uskyldige menn, kvinner og små barn vokser. Hele venstresiden (bortsett fra ytre venstres kommunist Steigan) har unnveket et oppgjør med islam. Deres krav er de samme papirruller med krav mot kristendommen, krav mot etniske menn - og videre åpne grenser og en fantasiverden om barn av regnbuen som ALDRI vil forekomme.

Sosialister vil heller bruke deres søken etter å skape opprop mot rasisme - selv om islam ikke er rasebasert. Det er også slik at den sedvanlige kortstokken som rommer hat, hatefull, islamofob og denslags må brukes til stadighet for å forsøke å ta bort fokuset på blodbadet. Et blodbad som er konsekvenser av alt de har jobbet for - med å kreve åpne grenser, null kontroll, null tilbakesendinger, null identitet og null krav!

Eliten har gitt åpen bane for et levende kaos av hatefulle mennesker som vil drepe vår kultur og vårt folk. Det unnskyldes til stadighet at det er "vår skyld" - siden vi har støttet USA. Det er vår feil - alt er vår feil. Og slik sammenfaller det sosialistiske tankesett seg jo perfekt: Det er alltid etniske nordmenn som må påta seg skyld og skam.

Hvem kan vel glemme Kristin Halvorsen - der hun stod på TV og skrek at alle nordmenn måtte gå i seg selv. Noe de fleste politikere har hevdet høyt: Det norske folk må gå i seg selv og tenke over hvor fryktelige vi er. Halvorsen ble stille etter domfellelse i ambulansesaken. En sak som nok en gang viste seg å ikke ha noe med rasisme å gjøre. Husk: Vi er alle like, med like verdier og muligheter, men - av en eller annen grunn er det visst slik at det er bare etniske nordmenn som kan være rasister. Til tross for at man skal ikke lenger enn til islam for å se et blendende hat mot hverandre: Shia og sunnier.

Selv den biten der klarer ikke NRK å få med seg, og gir da et helt nytt program til denne såkalte Faten. Av famøse grunner gjort til "årets nordmann", til tross for å ha særs sterke meninger. Denne Faten som klagde sin nød over å blitt stoppet tre ganger ved sikkerhetskontroll på norske flyplasser. Det hele? Selvsagt uten å tenke over hvorfor i alle dager man blir stoppet. Hvorfor stoppe, når man kan heller jobbe for å miste all kontroll? Kanskje det er best å holde fokus på at denne Faten er en god muslim, med perfekt hijab på TV ruten.

Videre - la oss sitere denne Faten etter at det ble kjent at hun hyllet Khomeini: "Om vi ber med hendene oppe eller nede, altså om vi er sunni- eller sjiamuslimer, er vi alle muslimer, og det synes jeg var vakkert." Da er det slik at alle er muslimer, men ellers, når man kommer med kritikk mot islam, er det visst slik at alle muslimer er ulike. Om det er en person som begår terror, har det visst ikke noe med noen andre å gjøre. Faktisk - når man skriker hellige vers fra Koranen, hyller Allah og profeten og dreper for fote - har det visst ikke noe å gjøre med islam i det hele tatt. Kan man frifinne andre ideologier like lett? Om en nynazist dreper små barn - så skal man skjerme det resterende av miljøet - de har jo ikke utført drap?

Blodrøde feminister samlet seg i sorg over den lille gutten som ble skyldt opp på stranden. At familien til gutten hadde levd et trygt og godt liv i Tyrkia i over tre år, uteble.

Så er spørsmålet - er det slik at man kanskje burde slutte å sladde bilder av de små barn som blir meid ned av terrorister - slik at sosialister/feminister/venstresiden skal forstå hvilket ansvar de rømmer ifra?

Det er jo tydelig at hele Europa har resignert - siden man nå ikke lenger kan garantere for sikkerheten til egne borgere. Det er jo med all tydelig - at markeringer på sosiale medium med bilde av en tåre eller tent lys - stopper ikke den barbariske ideologi med navn islam!

Ethvert tiltak - blir nedstemt. Prøver man å kreve underkastelse fra islam og deres moskeer til vår verden, levesett, kultur og tradisjoner? Da kommer sosialistene, deres feminister og ytre venstre i samlet flokk med muslimer. Da er det ralling med de sedvanlige merkelapper som rommer "rasisme, hat, islamofob" ... da er det ingen ende med brunbeising og skrik. Faktisk død og fordervelse? Et faktisk hat som leder til blodbad? Da er de samme stille som mus.

Lagertha

19.08.2017 kl.19:39

Ikke bare bedriver muslimer terror med drap, de stalker også folk og får de sparket slik at de aldri mer får en jobb igjen og må leve på sosialen resten av livet. Det er så jævlig og ondskapsfullt at det går nesten ikke an. Det er bare å sjekke min blogg "lagertha.blogg.no". Der koser de seg over å ha ødelagt mitt liv. Og sosialistene støtter de.

Hans M. Nores

19.08.2017 kl.20:20

JAN PETTER SISSENER, Noe forundrer meg veldig.

De aller fleste mennesker vet at risikoen for terror begått av muslimer i vesten vil øke ettersom det blir flere muslimer i vesten.

DA BLIR DET VELDIG underlig å høre våre politikere si at det ikke er noen sammenheng mellom muslimsk innvandring og økt terrorfare. Til og med FRP har begynt å lire av seg dette tullet nå.

SELVSAGT er det en direkte sammenheng her.

Selvsagt kan noen få laget "forskning" som underbygger det man selv måtte mene. Og i dette tilfelle er det også noen kreative sjeler som har studert dette og konkludert med at det ikke gir større terrorfare med muslimsk innvandring. Svakheten ved arbeidet deres var at de hadde inkludert muslimske land i undersøkelsen. Mao, høy muslimsk innvandring til et muslimsk land vil nok ikke føre til større terrorfare i dette landet.

I tilfelle hvor landet anses som et tilholdsted for "vantro" vil man selvsagt få andre resultater.

De aller fleste oppegående mennesker ser at faren øker med den ikke-vestlige innvandringen.

MITT SPM, og som da bør debatteres mer DIREKTE blir:

HVORFOR STANSER IKKE NORSKE POLITIKERE DEN MUSLIMSKE INNVANDRINGEN UMIDDELBART , og dermed gjør NOE som faktisk vil ha betydning på sikt mht terror .

VI ER EN SELVSTENDIG STAT OG HAR FULL ANLEDNING TIL DETTE.

FORSETTER VI SOM I DAG, men massiv familieinnvandring, asyl osv vil NORGE blir som LIBANON på åtti tallet.

DET vil bli et helvete !

Hans M. Nores

19.08.2017 kl.20:22

JAN PETTER SISSENER, Noe forundrer meg veldig.

De aller fleste mennesker vet at risikoen for terror begått av muslimer i vesten vil øke ettersom det blir flere muslimer i vesten.

DA BLIR DET VELDIG underlig å høre våre politikere si at det ikke er noen sammenheng mellom muslimsk innvandring og økt terrorfare. Til og med FRP har begynt å lire av seg dette tullet nå.

SELVSAGT er det en direkte sammenheng her.

Selvsagt kan noen få laget "forskning" som underbygger det man selv måtte mene. Og i dette tilfelle er det også noen kreative sjeler som har studert dette og konkludert med at det ikke gir større terrorfare med muslimsk innvandring. Svakheten ved arbeidet deres var at de hadde inkludert muslimske land i undersøkelsen. Mao, høy muslimsk innvandring til et muslimsk land vil nok ikke føre til større terrorfare i dette landet.

I tilfelle hvor landet anses som et tilholdsted for "vantro" vil man selvsagt få andre resultater.

De aller fleste oppegående mennesker ser at faren øker med den ikke-vestlige innvandringen.

MITT SPM, og som da bør debatteres mer DIREKTE blir:

HVORFOR STANSER IKKE NORSKE POLITIKERE DEN MUSLIMSKE INNVANDRINGEN UMIDDELBART , og dermed gjør NOE som faktisk vil ha betydning på sikt mht terror .

VI ER EN SELVSTENDIG STAT OG HAR FULL ANLEDNING TIL DETTE.

FORSETTER VI SOM I DAG, men massiv familieinnvandring, asyl osv vil NORGE blir som LIBANON på åtti tallet.

Kingsley

19.08.2017 kl.20:22

It is sad and frustrating to see the poor and helpless European citizens and others being mowed down in the streets and just collecting their killed and injured. They are defenseless and only collect and mourn the dead, injured and place flowers in the killing streets. The vicious cycle goes on. Their political leaders and seem to lack the courage and willingness to act and only express words of condolences and griefs. The paralysis that has hit the west European political elites is clear now.

Toralf

19.08.2017 kl.20:26

De mest rettferdige og tolerante landene i den moderne verden med de sterkeste menneskerettighetene er hvite. Om man skal begynne å kritisere etnisiteter så burde man vel strengt tatt begynne med dem som fremdeles dyrker undertrykkelse og intoleranse. Er vannvittig mye hat mot hvite om dagen men finnes vel knappt ett større eksempel på å se flisa i øyet til andre men ikke bjelken i sitt eget. Start med å feie for egen dør.

Tilogmed opplyste Muslimske land som saudi arabia med all rikdom i verden og alle muligheter til og bygge sitt eget rettferdige og tolerante samfunn velger heller å fortsette å være undertrykkende og intolerante.

Frode Halberton

19.08.2017 kl.20:28

Slutt å klage! Dette er uunngåelig så lenge vi mottar horder fra muhammedanske land.

Stem på partier som vil stanse/sterkt begrense dette. For de som har stemt på partier med liberal innvandringspolitikk, dette har dere bedt om. Spør dere selv før valget, hva er viktigst for deg og dine etterkommere i tiden fremover.

Sten E

19.08.2017 kl.21:15

Sissener har rett men slike forslag blir alltid torpedert av venstresiden som kontrollerer norsk presse.

Hver gang noen eksempelvis foreslår at politiet skal bære våpen starter venstresiden (AP, SV, MDG og Rødt) en kampanje i media (inklusive NRK) og skråler "slik vil vi ikke ha det". Hvorfor det mon tro?

Venstresiden er mer opptatt av å logre for muslimsk fundamentalisme enn å ivareta vår sikkerhet. Kaller noen en spade for en spade roper de "rasist" og starter brunskvetting.

Det er på tide at norske politikere jobber for Norge og vår sikkerhet - fremfor å mase "våre tanker går til" når katastrofen har skjedd. Å vifte med roser hjelper ingen ofre.

19.08.2017 kl.21:20

Elefanten i rommet er islam. Er slett ikke enig med frp i alt, men stemmer de kun pga en sak. Den overordna og viktigste saken for å bevare restene av landet vårt.

Per a Bendiksen

19.08.2017 kl.21:26

infør dødsstraff for terrorister

Gard

19.08.2017 kl.21:39

Problemet i vesten har i mange år vært en venstreside og en ukritisk media, som har en veldig lettvint måte og stemple "noe" invandringsskeptikere som rasister.

Av den grunn har "rasist" helt mistet sin mening, pga venstresiden har det gått inflasjon i ordet "rasisme".

Om man har fulgt med, f.eks på bekymringene til Carl I. Hagen, opp igjennom hans politiske liv, så ser man at han har hatt veldig mye rett i hva han har snakket om på bakgrunn av innvandring og ett lite tilstrekkelig integreringsapperat.

Jeg har venner og bekjente i fra de fleste religioner og hudfarger, og de har ikke jeg noe imot. Men jeg er også en innvandringsskaptiker, men de gangene jeg har luftet mine bekymringer i en diskusjon angående en, lite gjennomtenkt, så er det veldig lett for motstandere av mine bekymringer å stemple meg som rasist.

Problemet i vest, slik jeg ser det, er at man har en venstreside hvor media har tatt deres side, hvor man dytter problemene rundt innvandring under teppe.

Ett hvert forsøk på å adressere problematikken, blir angrepet med at man er rasist og ikke har empati for andre utsatte grupper av folk.

Pga av dette er venstresiden sin største fiende når det gjelder å nøre opp under utviklingen av voksende grupper av de som virkelig er nasjonalister / rasister. Som de alltid omtaler som ytre høyre, men riktigere ville være å plassert på venstresiden.

Dette har fått pågått i alt for lang tid, og nå er det for sent. Det man har sett i Barcelona, Paris, Brussel, London, Manchaster osv, vil mer bli en normal fremover, pga svake politikere som, i alle spørsmål, er mer opptatt av å bli gjenvalgt enn å gjøre en god jobb for det samfunnet de er med på å styre.

Martin A. Engeset

19.08.2017 kl.21:40

Ordrane i Koranen om å nedkjempa og undertrykka alle "vantru" er så klare, at det ikkje vil vera mogeleg å gjera endeleg slutt på det. Glorifiseringa og ordrane om slikt er i tillegg forsterka av Muhammed sine ord og gjerningar - og Muhammed er det store og feilfrie idolet for muhamedanarar, så ein bør gjera som han, innkludert terrorisme.

Terror har i høg grad prega Islam i periodar. Td. under Assasinane tok det 180 år og mektige armear utanfrå å gjera slutt på det.

Er vi på veg inn i ein ny dlik periode?

Men det finnest fleire prov for at det ikkje er sant at Koranen er ord diktert av ein allvetande gud, og altså at boka beviseleg er oppdikta av nokon annan = det står ingen gud bak Koranen eller Islam. Det truleg lettaste provet å sjå og å dokumentera, er alle faktafeila og andre ikkje-religiøse feil i boka. Ingen allvetande gud dikterar hundrevis av feil i si heilage bok (Koranen er påstått diktert av Allah, og påstått å vera guden sine eksakte ord. Islam kan difor ikkje reformerast heller.)

Politikarar redde for å møta påstandar om diskriminering, kan vera merksam på at truleg den einaste måten å gjera endeleg slutt på islamsk terror, er å gå breidt og langvarig ut med grundig dokumentasjon av at Islam er ein oppdikta religion, i og med den bygg på ei bok som beviseleg er oppdikta.

Bruk gjerne bøker som "1000+ Mistakes in the Quran", "Verses of War in the Quran" og det uferdige, men publiserte heftet "The 13 Proofs + the Reason for the Reasons" som startpunkt.

Øystein

19.08.2017 kl.22:04

Sissener har rett i at det er håpløst vanskelig å forsvare seg mot terror. Når folk har bestemt seg for å bli terrorister, kan det være for sent å gripe inn. Den beste resepten mot terrorisme er omsorg og inkludering, ikke mistenkeliggjøring, mistillit og mistro. Vi må sørge for å vise alle respekt, enten det er snakk om innvandrere fra EØS-området eller fra områdene utenfor, enten det er snakk om mørkhudede eller lyshudede. Holdningene i dette kommentarfeltet er ikke bare å glede seg over, og det spres dessverre mye mistro og mange misforståelser. Ve ikke folk at det er ytterst lite som skiller gode kristne og gode muslimer?

Selv er jeg opptatt av kampen mot terror og vil stemme på et parti som gjennom tiår har vist både fredsvilje, utenrikspolitisk ansvar og omtanke for dem som strever. Det blir SV for meg.

19.08.2017 kl.22:11

Øystein, tanken er god men veldig naiv... Nytter ikke integrere de som ikke vil integreres.. Og de er det mange av.

Trond

19.08.2017 kl.22:23

I de siste 500 år har vesten preget deler av Asia/Afrika som de siste ca 30 årene har tatt til terror mot oss, nå som menneskemengden fortettes og teknologien som flyter. Kanskje vi burde ryddet i vårt eget hus først vi som "mener" vi har rett..

Daniel

19.08.2017 kl.22:28

For å stoppe jævelskapen, så må man gi et klart signal til jævlene at det vil være en pris å betale for å bli terrorist-avskum. For å stoppe f.eks islam-terrorister så opplyser man at kuler blir smurt inn i grisefett. Ev. døde terrorister blir dumpet til griser

Og det aller viktigste. Ved dokumentasjon av deltakelse i terror enten ved finansiering, organisering, planlegging, så vil man naturligvis frata ev. statsborgerskap. Om folk blir statsløse spiller ingen rolle. Sikkerheten til innbyggernes befolkning bør går foran behaget til Lysbakken, Tajik, Støre nære venner, forbilder, idoler og ikke minst meningsfeller.

hurmf

19.08.2017 kl.22:36

La meg si det enkelt:

Pst vet hvem de er, de vet hvor de blir hjernevasket.

Hiv de til helv... ut av landet, før det går så langt at det norske folk tar saken i egne hender.

La imamene slå følge, for slike trenger vi ikke her.

nå tror jeg det norske folk når snart en metning.

Hvorfor skal vi sitte å vente på at det smeller, når man vet hvor faen...skapet holder til.

Denne globaliserings prosessen til Erna og venstresiden har gått alt for langt.

kris

19.08.2017 kl.22:39

Hei Øystein!

Så du mener at bare vi er "snille" så blir asylantene også snille?

Så innfødte svensker, franskmenn, spanjoler, engelskmenn, finner osv. må være noen slemme typer de da, så lenge muslimene vil drepe dem.

For ikke å snakke om midtøsten der har vel sunnier og shiaer prøv å utrydde hverandre i århundreder.

Du får sette deg rundt leirbålet, fyre opp en joint og synge barn av regnbuen, så ordner det seg nok skal du se

Layla N kuffar

19.08.2017 kl.22:48

To dager siden hyllet en pakistaner bosatt i Oslo (ifølge media en nordmann) terroren i Barcelona - han gledet seg over drap på sivile. Hva med å ta tak i sånne udyr, sperre dem inne, eller sende dem ut av landet? Folk er jo fortvilet at slike skal få gå løs omkring uten å vite hvem de er, møte dem på gaten, sitte ved siden av dem. Fjern sånt pakk fra offentligheten ville vært en god start.

Gaunil

19.08.2017 kl.22:50

Det eneste og beste tiltaket er å sørge for at vi får på plass en FLERTALLSREGJERING av H og FRP. Det finnes ikke noe alternativ.

19.08.2017 kl.23:01

Få svartrottene ut....

Audun

19.08.2017 kl.23:10

Ingen vil vel bo i et land der terror er umulig. Så gjennomkontrollert vil vi ikke ha det!

Man kan ikke sende ut folk uten lov og dom, og uten at de faktisk har gjort noe galt. Slikt er fascisme. Derimot burde de fleste på denne kommentarlista vurdere å flytte ut en stund. Det hadde vært sunt for dem!

Helge

19.08.2017 kl.23:11

Layla N Jeg er er enig med deg. Det er lenge siden jeg har blitt så opprørt og forbannet som da jeg leste om denne "nordmannen" som hyllet drapene. Tanken på at dette svinet går løs i gatene og kan møte mine barn er utålelig. Takk politikere som har gjort dette mot oss. Norge har vært et godt land inntil de siste tiårene da venstresiden ved AP begynte å bytte ut befolkningen.

Bulle

19.08.2017 kl.23:24

Målene disse terroristene velger seg er slik at de selv er bortimot garantert å bli drept av politiet. Fordi poenget er å "dø i kamp".

De vil trolig la være å slå til i et land med ubevæpnet politi.

Bjarne

20.08.2017 kl.00:42

Ønsker Sissener seg en politistat? Vi har allerede så godt som 100% overvåkning. Av alle. Vi har allerede hemmelige domsavsigelser. Vi har alle nødvendige lovforbud. Hva mer - fast bevæpning av politiet? Det hjelper lite eller ingenting, som vi ser i de landene som har det. Bevæpning av politiet fører imidlertid til mer vold, men vi er jo imot vold? Flere betongkasser? Unødvendig nå som MDG skal tømme byene for biler. Det er bare en løsning som hjelper mot terrorisme, men den tør ikke Sissener å nevne. Ikke jeg heller.

Helen

20.08.2017 kl.00:49

Her var det veldig mange bra kommentarer!Jeg har lest lest alle!👍🏻

kris

20.08.2017 kl.00:58

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

Benjamin Franklin

Arve Olsen

20.08.2017 kl.05:13

Begynn med dekningen I media!!! Dette må da gi mersmak? Med denne enorme mediadekningen vinner de hver eneste gang. Terrorismens mål er å skape frykt og å få massiv mediaoppmerksomhet. En liten eller stor terroraksjon og tusener av aviser, nettsteder, radio og tv-stasjoner kringkaster dette opp og ned og i mente. Vi blir teppebombet og det skal nå inn I alle hjem. Verdenspressen fungerer som klodens største fjernstyrte propagandaapparat. Disse terroristorganisasjonene ønsker spredning av sjokkerende bilder, dramatiske filmopptak og vitnesyrd. Mediene våre er verktøyet de bruker til å destabilisere samfunn, skape motsetninger og selvsagt å inspirere nye fremmedkrigere til å videreføre kampen mot vestens ideologi og levesett.

Terroren mot sivile har derfor vært en gedigen PR suksess. IS har fått PR og omtale i et omfang som ikke kan kjøpes for penger. IS har selv regien og velger tidspunkt, scene og omfang. Jo mer spektakulært, jo bedre mediadekning. En stilltiende protest og minimal mediedekning ville faktiisk være en PR messig katastrofe.

Aftenposten viser at IS har et mektig propagandaapparat. Det er en hel hær med medie personalet. De fleste er utlendinger, en er amerikaner og de har erfaring og produksjons kunnskaper fra tidligere jobber hos nyhets kanaler og teknologiselskaper. Alt er nøye regissert. De skaper situasjoner som de vet vil få stor oppmerksomhet, og det slår aldri feil.

Anders Romarheim ved NUPI sier at moderne internasjonal terrorisme er umulig uten medias hjelp. De er mikrofonstativ for terroristenes propaganda.

Men en ting har "ekspertisen" vår rett i. Dette vil nok ikke stoppe med det første... I tillegg har terroristene fått gå på rød løper over landegrensene I alle år. 99 prosent av terroristene er kjent av politi og etteretning, men siden målet til myndigheter hele tiden synes å være økt overvåkning, får de gå som de vil?

Men viktigst av alt må man stoppe USA og deres oljegalskap som setter land etter land I brann I midøsten og nå også Afrika. Allerede I 1949 begynte USA å velte en lovlig valgt regjering I Syria I et blodig kupp forde de vegret seg for å godkjenne en oljeledning gjennom landet. Dagens Syriakrig ble planlagt alt I 1986 under Ronald Reagan. Dette I følge graderte dokumenter som CIA har offentliggjort.

Assad som overtok styret etter sin far I 2000 gjorde samme ?bommerten?. Han ville ikke godkjenne en olje og gassledning som ville favorisere USAs midøstenkommando ?Qatar? på bekostning av Iran. Oljen og gassen skal til Europa.

Det å trene opp ekstremjihadister som begår grusomheter mot sivilbefolkning synes å være USAs varemerke. Se bare Mujahedin, som ble til Taliban, Al Qaida og nå IS.

I Afrika hvor nå fracking, sol og annet har vekket interesse, ser vi samme opplegget. Grupper av ekstremister med enorme ressurser og moderne våpen herjer landene, og USA skal hjelpe de....

Disse landene tømmes også for kriminelle og psykisk syke. Fengsler bombes eller brukes til andre ting. Man har ikke kapasitet til å ta seg av dem, og I mange tilfeller vil man bli kvitt byrden. Castro sendte 25.000 av landest verste kriminelle med gruppen som skulle på gjenforening. 75.000 Cubanere fikk komme til USA

Søk opp disse artiklene;

- Hvorfor Araberne ikke ikke ønsker USA I Syrien. (oversatt til dansk av Berlinske) - Robert Kennedy Jr.

- Terrorists or ?Freedomfighters?? Recruited by the CIA ? Geografiprofessor John Ryan

Arve Olsen

20.08.2017 kl.05:19

Her er linkene til galskapen som nå også Norge er et haleheng til, og årsaken til flere titalls millioner flyktninger. For en ufattelig lidelse, og som vi ser; Vold avler vold! Dette vil bare eskalere...

- Hvorfor Araberne ikke ikke ønsker USA I Syrien. (oversatt til dansk av Berlinske) - Robert Kennedy Jr. https://www.b.dk/globalt/hvorfor-araberne-ikke-oensker-usa-i-syrien

- Terrorists or ?Freedomfighters?? Recruited by the CIA ? Geografiprofessor John Ryan http://www.globalresearch.ca/terrorists-or-freedom-fighters-recruited-by-the-cia/5429766

Trur Eg

20.08.2017 kl.06:30

La oss inderlig huske at den store majoritet av muslimer, kristne, jøder, amerikanere, nordmenn og det meste av grupper som kan krype og gå er allrighte mennesker. Vi har en liten prosentandel på ytterste høyre og ytterste venstre som ødelegger for oss alle. Likevel er det viktig å få med at ?Rødt? og ?Blått? er konstruert for å splitte og lede folket. (splitt og hersk) De er som tøylene på en hest og man kan styre til høyre, venstre eller rett frem. Hvem rytteren er strides man om da det er så mange okkulte aktører.

Dette har resultert I den høyre og den venstre globaliseringssiden, og det er vel ingen som tror at dette monsteret oppstod av seg selv? I kjølevannet ligger de død og fordervelse I et omfang verden aldri før har sett.

Det å sette folk og grupper opp mot hverandre er ikke noe nytt. Muslimske bander som bekjempes av kristne politikere I vest kan ende I religionskrig og mange av disse aktørene ønsker en religionnsfri verden, være seg marxismen, satanismen, ateismen og en rekke andre mektige grupper. (når gud er død er alt tillatt) ? Gjør hva du vil skal være loven ? A Crowley

Alt skal bli lov, men prisen er total overvåkning og man vet at menneskene vil gå for fri utfoldelse I alt som før ikke var tillatt. Når verden er hermetisk lukket vil frihetene selvsagt forsvinne. Da er målet nådd. Etter kapitalismen kommer imperialismen og ut av den stiger verdens fyrste, den mest kyniske av alle I kongen på haugen leken.

Hadde politikerne virkelig ment det når de sier ?Vi lar oss ikke påvirke? så kunne ikke den negative utviklingen skjedd. De blir panikkpåvirket hver eneste gang og samfunnet går I revers. Opptjente rettigheter og friheter forsvinner en etter en. Ytringsfrihet og bevegelsesfrihet likeså. I dag er det ulovlig å ha meninger. Folk fengsles over hele Europa for sine meninger og ikke handlinger. Alt vi sier I telefon, epost og på nett skal kartlegges og registreres.

Og ikke minst. Disse kreftene får tilgang til alt av info om regjeringer, politikk, nøringsliv, finans, psykiatri, politi og rettsvesen. Man gir det praktiskt talt bort.

Jeg tror med andre ord vi har større problemer enn en brøkdel muslimer

Tobben

20.08.2017 kl.07:07

Grådige finansnestorer gir ikke fra seg gullkorn! Overskriften er en selvmotsigelse. Dette er lavmål fra Sissener som tydeligvis tror at vestens bombing av oljerike arabiske land og systematiske finansielle utarming av afrikanske land ikke skaper hat, terrorister og migranter. Vi får gjerne fiender ved å behandle andre mennesker som dritt.

Vest

20.08.2017 kl.07:40

Islam er årsaken til terror.

Terror, vold og drap i Allahs navn har foregått i flere

hundre år og vil forsette ....

Våre tafatte, tragiske og uansvarlige

politikere i Norge og Europa (gjelder ikke Polen,Ungarn,Slovenia) må ta det fulle og hele ansvar for all terror, vold og drap utført av muslimer de siste årene.

Deportering og innternering av muslimer er den eneste løsning på problemet.

Odd

20.08.2017 kl.07:40

Det er en imam som står bak terrorcellen i Barcelona, det forklarer jo hvorfor ingen i denne religionen står frem for å bekjempe terror. Alle sammen er med på det og de som tier samtykker.

Stian

20.08.2017 kl.08:24

Angående muslimer, så vil jeg tro at det er like stor forskjell på de som det er innenfor andre religioner. Fra personer som anser det som en del av sin kulturarv uten at de er veldig praktiserende, til de ekstreme. Jeg leste et eller annet sted som jeg ikke husker nå at når de tillot abort i USA for mange år siden, så sank kriminaliteten påfølgende tiår på grunn av at personer uten/med mange på omsorgsmuligheter fikk ta abort.

Kan vinklingen angående masseinnvandring av muslimer til Europa ses på samme måte? Med det mener jeg at

ved å ikke tillate innvandring fra land utenfor Europa vil det bli mindre terror i fremtiden? Jeg mener helt klart ja.

I tillegg bør det også diskuteres utvandring.

Hva mener folk der ute om dette for eksempel:?

Alle personer som har fått statsborgerskap og har i etterkant dratt på ferie i hjemlandet bør få fratatt statsborgerskapet og bli sendt ut?

Det er nå over 1 million utlendinger/barn av utlending i Norge, og selv om mange av disse er Europeere, så er andelen ikkevestlige fortsatt stor. Dette i løpet av noen tiår. Hvordan vil Norge og Europa se ut om 50 eller 100 år? Hvordan vil vi at Norge skal se ut om 50 eller 100 år?

Jeg anser ikke mye mer overvåking og politi som en løsning. Det kan sikkert begrense skadeomfanget, men ikke avverge alle terrorangrep. Allikevel bør vi ha et fungerende Politi, at de trenger mer ressurser - absolutt.

Trenger vi mer overvåking? Jeg mener nei. Vi lever i et fritt samfunn, hvorfor skal vi akseptere mer overvåking?

Jeg synes vi skal kreve innvandringsstopp og begynne å sende folk tilbake til hjemlandet.

Fokusområdet angående "flyktninger" bør være å jobbe med politiske løsninger så vi får fjernet årsakene

til at de flykter i utgangspunktet. Jeg vil tro at har en muligheter til å fø sin familie, skole, arbeid, muligheter og fred ønsker ikke folk å reise fra hjemlandet.

Det er vel det som er grunnleggende feil i utgangspunktet?

CMS

20.08.2017 kl.10:20

Ser det er flere som etterlyser bevæpning av politiet. Jeg ville og ha støttet dette, hvis det ikke hadde vært for at norsk politi er komplett inkompetente!

Vi så jo hvordan det gikk - Vådeskudd med jevne mellomrom (bl.a en som ville leke Lucky Luke foran speilet), hvor heldigvis kun politifolk ble skadd, med unntak av en kvinne med en tomatkniv(!)

Nei, vi får lære oss å beskytte oss selv, for verken stat eller politi virker særlig interessert...

Stian

20.08.2017 kl.10:54

Angående partier i Norge, så er de globalister hele gjengen etter min mening. FRP inkludert.

Jeg mener at det er på tide å stemme frem noen andre partier.

- EØS avtalen bør sies opp og erstattes av en frihandelsavtale.

- Full stans i all innvandring fra ikkevestlige land

- Returnere så mange som mulig fra ikkevestlige land

Kai

20.08.2017 kl.11:46

Hei JPS!

Strålende! Som sedvanlig tar ikke det politiske miljøet problemet på alvor ( bortsett fra Listhaug). Det er kun en ting som teller for representante på Stortinget; gjenvalg for alt det måtte koste. Prinsipper etc. kastes på sjøen. Løgn, det har jeg ikke sagt, det var ikke det jeg mente, det var i en annen setting etcetera er noe vi velgere dessverre må leve med. Ryggrad, mot og styrke er mangelvare med noen få unntak. Se på han sle.... ingen Hareide. Uff!

Populismen rår. I tillegg har vi en 90% venstrevridd presse. De såkalte borgerlige avisene er ikke lenger borgerlig, se på utviklingen i Aftenposten. Det er bare trist. Det å sette de rette ordene på problemet med inntregering er tydeligvis svært vanskelig. Men, dog de fleste imegrarter i Norge har oppført seg bra og etablert seg på en god måte. Det er ikke det vi snakker om. Det de som ønsker bare fae........skap, det handler om. Langt sterkere reaksjoner må til. Utvisninger må sitte mye "løsere". Vi må luke ut " ugresset" før det blir for mye av det. Mot er dessverre mangelvare i norsk politikk. I tillegg så blir de motarbeidet av pressen, inkl. NRK.

Informasjon

20.08.2017 kl.12:18

Selvmordsterrorister tror i fullt alvor at de havner i et himmelrike - med eget harem, hvis de tar livet av såkalte vantro. Hvis de forsto hvor idiotisk denne ideen er, ville de neppe begå slike ugjerninger. Personene, som er i stand til å innbille dem slikt, ler vel selv innvendig av deres dumhet. Vi må derfor hjelpe disse mistilpassede stakkarene til å gjennomskue folkene som forfører dem. - For i stedet for et paradis, er det større sjanser for at de havner i en jammerdal - der de daglig blir senket ned i slam fylt opp av griser som går rundt og gnager på lemmene deres.

Ola og Kari Nordmann

20.08.2017 kl.12:25

Det er på tide at de ansvarlige for vår tids største sosiale eksperiment stilles til ansvar. Først ved å stemme riktig ved valget, dernest ved juridiske prosesser for å anskueliggjøre graden av illojalitet og svik.

Dipper

20.08.2017 kl.13:01

Jeg synes at alle islamister som regnes som en terrortrussel i Norge og som står på PSTs liste, bør publiseres med navn og bilde i alle media. Vi etniske nordmenn skal også være med på å beskytte vårt land. Potensielle terrorister bør vite at de også kan bli utsatt for terror i det offentlige rom. Feilen er at vi lener oss tilbake og tror at Stortinget gjør jobben for oss. Vi er for naive. Vi får aldri tatt det onde ved roten hvis det ikke settes i verk drastiske tiltak.

20.08.2017 kl.13:21

Det er sånn det er i Norge i dag. Norge er fyllt til randen av bekymrede nordmenn, etniske, og som forstår hva det innebærer. Og det er vvel kun 1% som har integrert seg, og som har villet det av folkevandringstilstrømningen. Beklageligvis er det fåtall av disse flyktninger som ødelegger for resten og som er brodden av en islamstorm. Ikke alle som tilber islam er interessert. Men de har ikke valg og må følge opp. Nå er sharia-tillatt i Norge iflg nyhetene, og det er kun denne vei det går

I følge en beretning blir det en voldsom tilstrømning til Norge. Og det blir krangel folket mellom.

Frankie

20.08.2017 kl.14:11

Vi må stoppe disse sinnsyke menneskene som er i ferd med å ødelegge Europa for godt. Jeg snakker ikke om muslimene. Alle hvet nå hva de er og står for. Jeg snakker om de som vedtar de internasjonale immigrasjons/ flyktning lovene og tvinger på oss multikultur. Den samme rotløse, internasjonale klikken som har vært en torn i siden på oss europeere i tusenvis av år, står også bak denne syke og perverse agendaen. De styrer media, politikken og de internasjonale pengesystemene. På tide å våkne opp!

Anne K.Hansen

20.08.2017 kl.14:34

Du har såå rett.

Det er mye galt i innvandringspolitikken som strider mot folks rettsoppfatning. Borgerne får svi for politikernes dumskap,naivitet og overliberale innvandringspolitikk i Norge og hele Europa. De kommer til frie land med en mentalitet og oppførsel som om alt er lov. Når kriminelle og uakseptable handlinger ikke får konsekvenser så er det å be om at galskapen eskalerer. Med blinde og naive politikere blir det bare verre. Det bør settes konkrete og harde krav, det nytter ikke å dulle med dem.

Det beste for fremtiden er å hjelpe dem i sine nærområder, da er de på hjemmebane og med sin kultur. Denne sammenblandingen som skjer i Norge og Europa har ikke livets rett, det bevises hver dag. Det er skremmende få politikere som skjønner det, -utrolig nok. Land etter land, samfunn etter samfunn forvitres mer og mer. Jo flere av samme slaget jo verre blir det for de som tar imot dem, samt de som er godt integrerte.

Uten kraftige grep fra politikerne er det dårlige utsikter i Norge og resten av Europa -fremtiden blir mer og mer preget av vold,uro,bråk og utrygghet for oss alle. Det nytter ikke i lengden å være gratisland med alle rettigheter!...Slik bl.a Ap,sv,krf og venstre vil. De fører en skremmende innvandringspolitikk og ignorerer egne borgere. De evner ikke å se dagens virkelighet og konsekvensene av sin overliberale og dumsnille innvandringspolitikk over år.

Listhaug og Frp har en innvandringspolitikk som er fremtidsrettet men som gjerne kunne vært "strengere", det er tross alt fremtiden til våre barn som står på spill. Listhaug og Frp trenger våre stemmer for å kunne trygge Norge og trygge hverdagen for egne borgere nå og i fremtiden. Tidenes viktigste valg for fremtiden!

En mann

20.08.2017 kl.17:45

Bortsett fra bevæpning av politiet og sikring av hovedgater, savnet jeg forslag til hvordan man kan ta ondskapet bedre ved roten. Det hjelper omtrent like lite som politikerenes tafatte forsøk på å vise medfølelse med ofrene.

Spiff

20.08.2017 kl.17:56

Mine tanker går til alle som tar det Sissener skriver her seriøst. Dette uttrykket brukes som vi alle vet kun om terror, så når Sissener sammenligner det med "tiltak mot terror" så viser det en innsikt som gjør at vi andre bare må bøye oss i støvet.

Reinert Skolmen

20.08.2017 kl.18:29

Julian på 7 år er siste offer i rekken av uskyldige offer. Tenk hvilket opprop om rettferdighet det ville skapt om det var nynazister bak den råtten ondskap! Tenk hvilken

Nå? Hvor er oppropene om å stoppe masseødeleggelsen islam? Hvor er feministene? Hvor er eliten? Hvor er de som har snakket så varmt om å huse hele verdens mennesker i Norge og Europa blitt av?

Om man bryr seg med å stoppe islam, blir man stigmatisert som hatefull, rasist og islamofob. På samme tid vil den samme elite at man skal tåle alt av hva islam fører med seg. Så skal man heller ikke bli sint eller rette følelser mot islam. Derimot - om det er et par nazi pakk som går i en gate - er det ikke måte på hvor viktig det er å viste motstand. Da er det ikke måter på hvor viktig det er å bekjempe og ta alle!

Her er hva politikere, feminister og eliten løper ifra:

https://www.thereligionofpeace.com/attacks/europe-attacks.aspx

Listen over offer vil øke, år etter år. Det hele uten at man skal måtte gå imot islam ifølge sosialister og feminister. De samme sier også at man skal måtte ta imot langt flere mennesker med samme tanker, samme levesett, religion og ideologi. Nevner forøvrig at terroren i Spania? Den ble nok en gang rendyrket i en moske`.

Hvor mange moskeer har man rundt om i Europa? Hva med Norge? Hva blir slynget ut av taler til blinde treller? Arnestedet der ingen fra venstresiden vifter med hverken krav eller pekefinger. De blodrøde krevde kvinnelige prester og ja til homofili fra kirken - men islam? Nei, der holder de alle kjeft!

Sosialister og feminister sier at de kjemper for både jøder og de homofiles rettigheter - på samme måte som de importerer mennesker som faktisk dreper jøder og de mennesker med kjærlighet til samme kjønn! Naiviteten er jo endeløs! Vidåpne grenser, id løse mennesker - fri flyt av mennesker som offentlig stolt proklamerer at de hater vesten, vår kultur, vårt folk! Helt uten at et eneste menneske fra venstresiden åpner kjefter og tar til motmæle! Moskeer vokser som paddehatter, terrorister med krigføring og hat vokser i antall - selv i Norge!

Sosialister og feminister våger ikke engang å hisse seg opp over nett når islams hellige krigere bedriver offentlig marsjering og demonstrering! Norge største ulovlige demonstrasjon - 3000 sinte muslimer og ikke en sosialist viftet med pekefinger. Profetens Umma og deres likesinnede? Ikke en eneste feminist eller sosialist våget å stå opp mot faenskapet!

Islam er ikke en rase! Islam er en ideologi som har eget frikort til å gjøre hva de vil - med hvem de vil ifølge venstresiden!

Julian ble 7 år ...

Trumpinoffice

20.08.2017 kl.19:48

Kjernen i problemet er Islam. Jo flere muslimer, jo flere terroraksjoner og undergraving. Stopp den muslimske innvandringen

Leve Sirkus

20.08.2017 kl.20:28

NRK lar "årets nordmann" - denne radikale Faten stille i religiøs og ideologisk hijab uniform, mens korset skal bort. Forøvrig - Faten mener visst at ISIS er sponset av Israel. Alltid fint å legge skylden på jødene for muslimer. Alltid mye hat innen historien til disse som liker å fremstille seg selv som "fredens religion"

"Skam" var ikke nok for statskanalen NRK. Islam skal smøres inn i folkesjelen, enten man vil eller ikke. Husk nå endelig å betale lisensen - og ikke vær kritisk til hva som blir kringkastet til "Muhammed og Aisha Nordmann."

Krag Jørgensen

20.08.2017 kl.22:52

"Våre tanker går til" hjelper ikke de som skal dø"

Det er ikke ord som hjelper men handling. Leder i Krf, Knut Arild Hareide mener vel at vi skal snu det andre kinnet til? Det betyr vel at hvis noen i hans familie blir drept skal neste gå på planken og stille seg til hugg, ref. snu det andre kinnet til.

Muslimer har samme holdning som Hitler. Det er alltid jødene sin skyld! Muslimer tåler ikke at Jesus var jøde.

Islam baserer seg på troen på Allah, slik han har åpenbart seg gjennom teksten i Koranen, og på profeten Muhammed

Islam, fredens religion, har drevet med terror i 1400 år. Alle har hørt "Hvis Gud vil" إن شاء الله. Nå er det slik at denne Allah vil ikke dette. Det er derfor muslimene tapte krigen med Hitler, og det er derfor ISIS taper terreng den dag i dag. De som driver med terror er en gjeng kriminelle, og bør hanskes deretter.

Tenk at muslimene teller 2-3 prosent i Norge i dag. Så mye bråk de har stelt i stand hittil. Bare vent til de er 5-6 prosent. Da kan jo Krf leder med Bibelen i hånden prøve å stoppe horden, ref. snu det andre kinnet til! Da er det for sent.

Nikkodemus

20.08.2017 kl.23:06

1000 er døde og 5000 er skadet siden 2001. Sissener som skulle ha god greie på tall og statistikk burde ha stoppet opp og tenkt litt grundigere før han trykket vilt på tastaturet. I denne perioden er ca 750 000 mennesker drept i trafikken. Over 2 000 000 er er alvorlig skadet. Dette har kostet over 1500 millioner euro for denne perioden. Sannsynligheten for å bli drept av terror er altså marginal i mot risikoen i trafikken. Terror bør selvfølgelig bekjempes, men skal en ha mest igjen for penger og ressurser må en starte med trafikken. Nå går dette selvfølgelig ikke hjem hos populisten Sissener og hans undermålere av tilhengere.

Stein E

21.08.2017 kl.09:00

"Våre tanker går til hjelper ikke de som skal dø"

Godt sagt - men kulturmarxistene på venstresiden og i norsk presse våger ikke ta oppgjør med radikal islam eller snikislamisering av samfunnet. Sophie Elise spytter på det kristne korset - men hun ville aldri våge å harselere med islam av ren frykt.

Selv NRK sjefen fra AP er "opprørt" fordi folk er negative til hijab (og han som forbyr kors).

Vi har politikere og ei presse som svikter landet vårt.

Nordie

21.08.2017 kl.15:10

Motarbeid islam i vesten på samme linje som Hells Angels (HA). Det er ikke alle HA som er kriminelle, men det følger alltid problemer med organisasjonen, akkurat som islam. Islam har dog drept mange flere enn HA de senere årene, og det stopper ikke uten at politikerne tar grep og gir egne borgere den beskyttelse de er pålagt å gi oss.

tor einar nilsrn

21.08.2017 kl.15:17

Ledere som godtar islam blir ikke angrepet det er vanlig muslimsk retorikk..Så det er vel derfor de slikker imamer oppetter ryggen..

Ola Henriksen

21.08.2017 kl.16:09

"I Europa har terrorister siden 2001 snart tatt livet av 1000 personer og mer enn 5000 mennesker er skadet."

Hvor mange drepte vår forrige statsminister, og den som nå prøver å bli det samme, i Libya?

50 000! Altså 500 ganger så mange som gærningen ABB, og 50 ganger så mange som terrorister har drept i Europa!

I tillegg til at dette var årsaken til flyktingen og lidelsen i Middelhavet, og Europa ble oversvømt av folk "vi" dvs. Stoltenberg/Støre ødela landet til.

Er noen av de stilt for retten etter å ha brudt vår grunnlov?

Er det Islam som bedriver terror/drap i andre land?

Vår media og Ap eier ikke skam!

Odd Est

21.08.2017 kl.17:50

Mine tanker går til deg Jan P. Sissener.

Jeg tenker; hva har du tenkt å stemme ?

Regner med at du holder oss orientert, etter du har fått presentert partienes terrorpolitikk i praksis.

Dette blir spennende

Odd Est

21.08.2017 kl.18:13

Sissener påstår å ha innhentet sitt tallmateriale fra en database.

Han gjør oss imidlertid oppmerksom på at "tallene er heftet med all verdens usikkerhet".

Konklusjonen er imidlertid glass-klar.

Av disse tallene leser herr Sissener, at disse viser klare tendenser og gir klare føringer med tanke på Norges evne til å tilpasse seg terror-trusler.

Lars Sletten

22.08.2017 kl.11:28

Eliten og globalistene,bruker muslimene som nyttig brikker for å destabilisere deler av Europa.hele problemet er EU og EØS avtalen som politikerne bruker som unnskyldning for å la grensene stå pip åpne.Muslimnene og terror brukes til å tilrettelegge loverk og skape en politistat med total overvåkning for å tilrettelegge for, Adolf Hitlers store drøm om total makt over Europa.Politikrne spiller et høyt spill som på sikt vil fjerne siste rest av demokrati i Norge.

situsasjonen er mye lik 1940,hvor landsforæderne solgte folk og land på rot til Nazistene,så veien lå åpen for okupasjon.historien gjentar seg.Globalistenes destabiliserings brikker muslimene bør sendes tilbake til muslimsk land hvor de hører hjemme, så er problem løst,hjelpe kan vi så klart i nærområdene.men å gi bort halve/hele Norge frivillig vitner om høyforæderi.mot den etniske Norke befolkiningen.

OBS

24.08.2017 kl.08:11

Jeg registrerer at en i kommentarfeltet som muligens er Muslim i Norge mener terroren i Europa er fortjent?

-------------------------------

GJØR OPP FOR DERE !!!

19.08.2017 kl.15:56

KARMA IS A BITCH!!!!!!!!!!!!!!!!!

ISNT IT EUROPE?!?!?

------------------------------------

Hva betyr det, og kan vi forvente mer terror fra disse i Norge?

Skriv en ny kommentar

hits